Nationale orgeldag 2023

Orgel

Zaterdag 9 september is er weer de nationale orgeldag. De Regentessekerk in Apeldoorn zal dan ook haar deuren openen.

Het doel van deze dag is om zoveel mogelijk bezoekers in de gelegenheid te stellen om kennis te maken met het orgel en met het spel van de organist. Ook kan het orgel van dichterbij worden bekeken en gedemonstreerd. Hiermee willen we graag belangstelling wekken voor dit prachtige instrument.

Het orgel in de Regentessekerk is gebouwd door de firma Vierdag uit Enschede en is in 1980 in gebruik genomen.
Het instrument is geschikt voor begeleiding van gemeentezang, van solo-instrumenten en van kleine ensembles en koren. Oude of moderne muziek klinkt op dit instrument het beste; voor het romantische repertoire is het minder geschikt.
Het orgel heeft een Van Biezen/Valotti-stemming.

U bent van harte welkom om te kijken, te luisteren of het orgel zelf te bespelen!

Datum: zaterdag 9 september 2023
Tijd: 11.00 – 15.00 uur
Plaats: Regentessekerk, Regentesselaan 14b, 7316AD Apeldoorn.